Crosscall Spider X1 - Tips og triks
Tips og tricks for Crosscall Spider X1 Svart
Ofte stilte spørsmål om Crosscall Spider X1
Svar:
I tillegg til det interne minnet til enheten din, kan du også bruke Cloud Storage. Her kan du laste opp bildene og videoene dine, slik at de ikke lenger trenger å være på telefonen. De forblir tilgjengelige på telefonen din via skyen, men tar ikke opp mer plass på telefonen. Slik vil telefonen din holde seg rask og minnet blir mindre fullt. Eksempler på skylagring er iCloud, Dropbox, Google Drive og Microsoft OneDrive.
Svar:
Noen telefoner har frontkamera og nærhetssensor i displayet. Nærhetssensoren blinker så snart telefonen nærmer seg øret. Da ser det ut som om du har en død piksel på skjermen.
Den blinkende hvite pikselen er ikke en død piksel, men nærhetssensoren som slår av skjermen mens du ringer for å forhindre utilsiktet berøring.
Svar:
Vannskader på elektronisk utstyr dekkes som regel ikke av garantien. Dette er fordi vannskader faller inn under brukerskader. Produsenten kan ikke gi garanti på slike skader, fordi de ikke kan påvirke bruken av apparatet.
Mange enheter, som smarttelefoner, smartklokker og fitness trackere, har et sertifikat for vanntetthet i form av en kode, for eksempel IP68 eller 5ATM. Vannskader på disse sertifiserte enhetene dekkes heller ikke av garantien. Dette er fordi den vanntette forseglingen til enheten kan bli utsatt for slitasje på grunn av normal bruk. Så prøv alltid å forhindre at enheten din blir våt, selv om den er vanntett.
Svar:
Foreløpig er SIM-kort tilgjengelig i tre forskjellige formater: vanlig, mikro og nano. Dersom SIM-kortet ditt er for lite for telefonen, kan du bruke en SIM-adapter. Slik vil SIM-kortet passe i telefonen igjen. Dersom SIM-kortet ditt er for stort, kan du kutte det til med en SIM-kortkutter.
Svar:
I de fleste tilfeller fungerer mobilt internett umiddelbart når du setter SIM-kortet inn i smarttelefonen. Hvis dette ikke er tilfelle, må du kanskje sette opp en APN manuelt. For å kunne gjøre dette må du først gå til "Innstillinger"-menyen. På en Android-enhet må du gå til "Mobilnettverk" og deretter til "Navn tilgangspunkter". Klikk deretter på "Legg til" og det vil komme opp et skjema hvor du må legge inn riktige opplysninger. Når du har gjort dette, trykker du på de tre prikkene øverst og deretter på "Lagre".
På en iOS-enhet går du til "Mobilnettverk" og deretter til "Alternativer for mobildata". Når du trykker på "Mobildatanettverk" vil du kunne fylle ut et skjema. Skriv inn de riktige opplysningene her. Opplysningene du må angi varierer fra leverandør.