Produktanmeldelser

På denne siden finner du mer informasjon om produktanmeldelser hos Gomibo. Disse anmeldelsene hjelper andre kunder med å velge det produktet som passer best for dem. Hensikten med anmeldelsene er å informere andre kunder om deres erfaringer med spesifikke produkter. Når du skriver en anmeldelse, må du følge visse regler som er oppført i husreglene. 

Hvordan samles produktanmeldelser inn?

Bare kunder som har bestilt et spesifikt produkt fra Gomibo kan skrive en anmeldelse om det. Kunder oppfordres til å dele sine personlige erfaringer med produktet, både positive og negative sider. Kunder mottar en e-postinvitasjon til å skrive en anmeldelse fire uker etter bestilling, slik at de har hatt tid til å teste produktet grundig. Både invitasjonsbaserte og egeninitierte anmeldelser publiseres. Vi ber aldri kunder skrive anmeldelser mot kompensasjon. Vi arrangerer imidlertid en trekning av rabattkuponger med butikksaldo blant kunder som legger inn en anmeldelse på nettstedet vårt. Innholdet i anmeldelsen påvirker ikke trekningen. Våre produktanmeldelser viser om det var mulig å vinne en rabattkupong ved å skrive anmeldelsen.

Anmeldelser kan opprettes via den personlige ordrestatussiden eller kundekontoen. Dette krever spesifikke innloggingsdetaljer som kun er kjent for kunden og Gomibo. Hver anmeldelse sjekkes også manuelt. Anmeldelser uten tekst godkjennes automatisk, men vi gjennomgår alltid skriftlige anmeldelser. Alle anmeldelser som overholder husreglene blir publisert.

  • Hvordan beregnes gjennomsnittet?

    Når kunder ønsker å skrive en produktanmeldelse, stiller vi dem flere spørsmål. Først kan de indikere om de anbefaler produktet eller ikke. Deretter kan de rangere produktene våre på en skala fra én til fem stjerner basert på bestemte egenskaper. Disse egenskapene bestemmes av oss og varierer mellom produktkategorier. For eksempel, for telefoner spør vi om kamera, skjerm, hastighet, batterilevetid og pris–kvalitet-forhold. For hodetelefoner spør vi om pris–kvalitet, design, lydkvalitet, komfort og byggekvalitet. Smileyene som kundene fyller ut når de skriver anmeldelsen, konverteres til en vurdering. Basert på disse svarene beregnes en gjennomsnittlig poengsum. Kunder kan sende inn anmeldelsen etter å ha svart på spørsmålene, men kan også velge å utdype sin erfaring ytterligere. For eksempel blir de spurt om produktets positive og negative sider og en mer detaljert beskrivelse i et tekstfelt. Resultatet er en gjennomsnittlig vurdering på opptil fem stjerner fra alle anmeldelser. Denne vurderingen gir rask og nyttig tilbakemelding til potensielle kunder.

  • Hvordan forhindrer vi juks i anmeldelsene våre?

    Fordi det kun er kunder som har bestilt fra Gomibo som kan legge inn en anmeldelse, er mulig juks allerede begrenset. Dette sikrer at anmeldelsene kommer fra brukere med faktisk erfaring med produktet. Dersom det viser seg at en kunde har vært utsatt for svindel, vil vi umiddelbart iverksette passende tiltak.

  • Hvordan vises anmeldelsene våre?

    Våre produkter viser alltid vurderingsscore og antall anmeldelser. I tillegg til den totale vurderingen vises gjennomsnittsscore for ulike egenskaper, avhengig av produktkategorien. Anmeldelsene sorteres som standard etter «Mest nyttig». I denne sorteringen kommer anmeldelsene med flest tomler opp (minus tomler ned) øverst. Kunder kan også sortere etter «Nyeste», som viser anmeldelsene i kronologisk rekkefølge.

  • Husregler

    Før en anmeldelse publiseres på nettstedet, blir den kontrollert. Hvis anmeldelsen ikke oppfyller kravene, blir den redigert eller slettet. Hva er ikke tillatt i en anmeldelse?

    • Adresser og telefonnumre;
    • E-postadresser;
    • Banning, støtende kommentarer, nedsettende bemerkninger eller annet upassende språk;
    • Lenker eller navn på andre nettsteder;
    • HTML-koder;
    • Kommentarer om tilgjengelighet, pris eller alternative bestillingsmetoder;
    • Midlertidig informasjon, for eksempel om tilbud;
    • Tilbakemelding som ikke handler om produktet, men for eksempel om levering eller andre deler av bestillingen. Ta kontakt med kundeservice i slike tilfeller.

Anmeldelser på ekstern plattform (tredjepart)

I tillegg til anmeldelsene på vårt eget nettsted, samler Gomibo også inn kundetilbakemeldinger via en uavhengig tredjepartsplattform, Trustpilot.

Denne eksterne anmeldelsesplattformen gir et ekstra lag med åpenhet og gjør det mulig for kundene å dele erfaringer utenfor vårt eget nettsted. Akkurat som anmeldelsene hos Gomibo, tillater denne plattformen vanligvis bare anmeldelser fra kunder som har gjort et kjøp, brukt en tjeneste eller hatt en faktisk kommersiell erfaring med oss.

Tredjeparts retningslinjer for anmeldelser

Nedenfor finner du en lenke til Trustpilots retningslinjer for anmeldelser: