Betaling

Betale hos Gomibo er enkelt og sikkert. Du kan bruke en av følgende betalingsmetoder:


Betalingsmetode Kostnader Behandlingstid
Kredittkort (Visa/Mastercard) Gratis Umiddelbar
Bankoverføring Gratis 1-2 virkedager
Maestro Gratis Umiddelbar
Gomibo-kupongkode Gratis Umiddelbar

Umiddelbart etter at betalingen er behandlet, vil du motta en bekreftelse via e-post. Vi vil da sørge for at du får bestillingen din så raskt som mulig.


Ofte stilte spørsmål

Her finner du alt du trenger å vite om de forskjellige betalingsmetodene. Klikk på et spørsmål for å lese svaret.

  • Hvordan kan jeg betale via bankoverføring?

    For å betale via bankoverføring, velg betalingsmetoden ""Bankoverføring"" når du legger inn bestillingen. Vi vil da sende deg en e-post med instruksjoner.

    Bankopplysninger:
    Gomibo i Groningen
    IBAN: NL12INGB0005726296
    BIC: INGBNL2A
    Beskrivelse: ordrenummer.

    Det er ingen ekstra kostnader for betaling via bankoverføring. Men vær oppmerksom på at det kan ta 1 til 2 virkedager før banken overfører betalingen til vår bankkonto. Vi sender bestillingen til deg når vi har mottatt og behandlet betalingen din.

  • Hvordan kan jeg betale med kredittkort?

    Du kan betale for bestillingen din hos Gomibo med Mastercard eller Visa kredittkort på en sikret side. Du vil ikke bli belastet transaksjonskostnader når du foretar betaling med kredittkort, og betalingen din vil bli behandlet umiddelbart.

    Betalinger er begrenset til €5000 per bestilling.

    For kredittkortbetalinger ber vi om tilfeldig kontoverifikasjoner på 1 cent. Dette blir gjort på noen få klikk. På denne måten kan vi sørge for at ingen kan misbruke kredittkortopplysningene dine.

  • Jeg mottok en Gomibo-kupongkode. Hvordan bruker jeg den?

    Mottok du en Gomibo-kupongkode? Du kan løse den inn når du legger inn en bestilling på nettsiden vår. Du kan bruke én kupongkode per bestilling. Du finner produktgruppen(e) som kupongkoden din gjelder for i e-posten med kupongkoden din. I den e-posten finner du også utløpsdatoen for koden din og hvordan du løser den inn på nettstedet. Kupongkoder kan ikke deles opp; du kan bare bruke dem én gang.

  • Hvor lang tid tar det før kjøpesummen refunderes til meg?

    Hvis du avbestiller eller bytter et produkt og kjøpsbeløpet refunderes (delvis), vil refusjonen automatisk krediteres bankkontoen som ble brukt til å utføre betalingen, innen 5 virkedager. Vi venter med å refundere til vi mottar produktene.

    Betalte du med kredittkort? Da refunderer vi summen innen 5 virkedager. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil en måned før det refunderte beløpet er synlig på kontoen til kredittkortet ditt.

  • Hvordan foregår en avbestilling hvis jeg ikke betalte i euro?

    Vi selger alle produktene på nettsiden vår i euro. Betaler du online i din egen valuta, vil gjeldende valutakurser i forhold til euro gjelde. Hvis du avbestiller, refunderer vi beløpet du har betalt i euro. Det kan være at kursen endres i mellomtiden, dette tar vi ikke hensyn til for refusjonen. Det kan føre til at et høyere eller et lavere beløp refunderes til deg når du avbestiller.

  • Jeg bestiller fra utlandet. Tilbakebetaler du importavgifter og merverdiavgiften?

    Ja, for privatkunder betaler vi importavgifter og MVA, dette er inkludert i prisen du ser på nettsiden når du velger utsendelsesland. Dette gjelder også for kunder som bestiller fra land utenfor EU. Du trenger altså ikke betale dette i døren til budbringeren som leverer pakken din.

    Gomibo vil refundere disse kostnadene for alle land fra listen som finnes på Frakt.

  • Hvordan kan jeg kreve tilbake MVA på grunn av eksport utenfor EU?

    Ved eksport utenfor EU kan du kreve tilbake MVA du har betalt i Finland som privatkunde. Forutsetninger for dette er at fakturabeløpet inkl. MVA er på minst € 50 og at produktet eksporteres fra EU innen 3 måneder etter kjøp. Dette er lovregulert.

    Du kan kreve tilbake betalt MVA på følgende måte:

    1. Sørg for at fakturaen stemples av tollvesenet.
    2. Oppgi ny utenlandsadresse med penn på fakturaen. Sørg også for at bankkontonummeret ditt står på fakturaen.
    3. Send fakturaen sammen med kopi av passet ditt til oss via vårt Kontaktskjema.

    Resten ordner vi med tollmyndighetene. Dersom søknaden er godkjent av tollvesenet vil du få refundert MVA innen 14 dager.

  • Kan jeg motta en faktura uten MVA som bedriftskunde fra et EU-land?

    Som bedriftskunde fra et EU-land kan du kreve tilbake MVA betalt i EU-land. Du vil motta en faktura uten MVA som vil inneholde beløpet eksklusiv mva. Du har følgende alternativer å velge mellom:

    1. MVA avregnes etter betaling
      Du legger inn bestillingen og betaler beløpet inkludert MVA. Bestillingen din vil bli sendt umiddelbart. Etter bestillingen, send ordrenummeret ditt til oss, MVA-nummeret ditt og forespørselen om en faktura uten MVA via vårt Kontaktskjema. Denne fakturaen vil bli sendt til deg innen 5 virkedager, hvoretter innbetalt beløp vil bli refundert til din konto innen en uke.
    2. MVA avregnes før betaling
      Du legger inn bestillingen din, men betaler ikke for den ennå. Etter bestillingen, send ordrenummeret ditt til oss, MVA-nummeret ditt og forespørselen om en faktura uten MVA via vårt Kontaktskjema. Du vil motta en lenke for å betale det forfalte beløpet eksklusive MVA innen 2 virkedager. Så snart beløpet er betalt, sender vi bestillingen din og du vil motta en faktura uten MVA innen 5 virkedager.

    Kort fortalt kan du velge å enten betale MVA-beløpet slik at du mottar bestillingen tidligere eller vente på faktura uten MVA.