Frakt

På denne siden finner du alt du trenger å vite om frakt og levering av pakken din. Hvis du har lagt inn en bestilling, vil vi alltid holde deg informert om leveringsstatusen til pakken din via e-post. Du kan også se dette på din personlige kontoside.



Frakt av bestillingen din

Når du fullfører bestillingen din, kan du finne tilgjengelige fraktmetoder i handlekurven. Disse endres når du velger et annet land. Du kan ofte velge å få bestillingen levert hjem til deg eller å hente den på et hentested. Det er mulig å legge inn en annen leveringsadresse i handlekurven, for eksempel for å få bestillingen levert på arbeidsplassen din. Hvis bestillingen din ikke får plass i postkassen, må du være hjemme for å ta imot pakken.

Spor pakken din
Så snart vi sender bestillingen din, sender vi deg en e-post med en sporingskode. Med denne kan du spore pakken din selv. Du finner også sporingskoden din på ordrestatussiden din.


Fraktkostnader

Vi sender bestillinger gratis til andre land innenfor EU. Tabellen nedenfor viser deg fraktkostnadene for bestilling til land utenfor EU.


Fraktkostnader Per brevpost Per pakkepost
EU-land Gratis Gratis
Norge Gratis €9.95
Storbritannia Gratis €4.95
Sveits Gratis €9.95

Ofte stilte spørsmål

Har du flere spørsmål om frakt av bestillingen din? Vi har listet opp de vanligste spørsmålene nedenfor.

Jeg bestiller fra utlandet. Tilbakebetaler du importavgifter og merverdiavgiften?

Ja, for privatkunder betaler vi importavgifter og MVA, dette er inkludert i prisen du ser på nettsiden når du velger utsendelsesland. Dette gjelder også for kunder som bestiller fra land utenfor EU. Du trenger altså ikke betale dette i døren til budbringeren som leverer pakken din.

Gomibo vil refundere disse kostnadene for alle land på listen ovenfor, under spørsmålet ""Hvilke land sender Gomibo til?""

  • Hvilke land sender Gomibo til?

    Vi sender til flere land i Europa. Hvis du bor i et av følgende land/områder, kan vi sende bestillingen din til deg:

    • Belgia
    • Bulgaria
    • Den Tsjekkiske Republikk
    • Kroatia
    • Kypros
    • Danmark*
    • Estland
    • Finland*
    • Frankrike*
    • Hellas
    • Tyskland
    • Ungarn
    • Irland
    • Italia
    • Latvia
    • Litauen
    • Luxembourg
    • Malta
    • Nederland
    • Norge
    • Polen
    • Portugal*
    • Romania
    • Slovakia
    • Slovenia
    • Spania*
    • Sverige
    • Sveits
    • Storbritannia (England, Skottland, Wales og Nord-Irland)*
    • Østerrike*
    • *Unntak

      Til enkelte regioner kan vi ikke sende pakker. Disse er:

      • Danmark: Grønland
        • Grønland
        • Færøyene
      • Finland: Ålandsøyene
      • Portugal: Madeira
      • Spania
        • Kanariøyene
        • Melilla
        • Ceuta
      • Østerrike: Kleinwalsertal
      • Den franske republikk
        • Saint Martin
        • Saint Barthélemy
        • Guadeloupe
        • Martinique
        • Fransk Guyana
        • Réunion
        • Saint-Pierre en Miquelon
        • Mayotte
        • Mayotte Cédex
        • Wallis en Futuna
        • Fransk Polynesia
        • Ny-Caledonia
      • Storbritannia
        • Guernsey
        • Jersey
        • Isle of Man
        • Gibraltar
  • Når vil bestillingen min bli levert?

    Vi holder deg løpende informert om stratus for bestillingen din på e-post. Du mottar en sporingskode så snart vi sender den. Med denne kan du sjekke når pakken din vil bli levert på nettsiden til pakketjenesten. Dette fungerer både for hjemlevering og henting fra et hentepunkt. Sjekk ut siden vår på leveringstider for mer informasjon.

  • Hva om jeg ikke er hjemme når bestillingen min blir levert?

    Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil transportøren legge igjen en melding. Denne meldingen vil fortelle deg hva du kan gjøre, hvor du kan hente pakken din, eller når den vil bli levert igjen. Denne informasjonen kan du også finne med sporingskoden din.

  • Hvordan kan jeg endre leveringsadressen på bestillingen min?

    Gjorde du en feil da du fylte inn adressen din under bestillingen? Eller vil du at bestillingen skal leveres på et annet sted? Ikke bekymre deg, du kan endre adressen. Sjekk først ordrestatussiden din for å se om bestillingen allerede er sendt av oss.

    Har ikke bestillingen din blitt sendt ennå?
    Ta kontakt med kundeservice. Vi kan endre adressen i systemet vårt slik at pakken sendes til riktig adresse.

    Har bestillingen din blitt sendt?
    Da kan vi ikke lenger endre leveringsadressen. Når vi sender bestillingen din, mottar du en en e-post fra oss med en sporingskode. Bruk denne koden for å se om du kan endre adressen med pakketjenesten, eventuelt etter første leveringsforsøk.