Garanti og reparasjoner

Er det et problem med produktet ditt? Ingen grunn til bekymring, vi er her for å hjelpe deg. Registrer produktet ditt for reparasjon med en gang ved å trykke på den grønne knappen, eller les denne siden for mer informasjon.

Registrer produkt for reparasjon >


Alle produkter som du kan kjøpe hos oss har lovpålagt garanti og produsentgaranti. Det betyr at produktet skal utføre det forbrukerne med rimelighet kan forvente av det.


Garantiregler

Vi synes det er viktig at produktet ditt blir reparert raskt og ordentlig. Derfor samarbeider vi med de beste verkstedene som er sertifisert av produktmerket ditt. På denne måten garanterer vi en reparasjon som oppfyller produsentens standarder. Alle produkter du bestiller fra oss, er dekket av en lovbestemt garanti på to til fem år. Produsentens garanti, som ofte er ett år, har forrang det første året. Det betyr at når produsentens garanti er utløpt, utvides garantien automatisk til den lovbestemte garantien. Når du får telefonen eller nettbrettet tilbake etter reparasjonen, gjelder produsentens garanti igjen i opptil to til fem år fra kjøpsdatoen.

Reparasjonsfirmaet vil avgjøre om defekten er dekket av garantien eller ikke. For å gjøre dette, tar de hensyn til årsaken til defekten.

  • Produktet ditt har programvareproblemer eller andre defekter som ikke skyldes deg
    Hvis produktet ditt ikke lenger fungerer som det skal på grunn av en produksjonsfeil, dekkes reparasjonen av garantien og er gratis. Produktet ditt vil bli returnert til deg gratis etter reparasjonen. Selvfølgelig foretrekker du å unngå å få produktet reparert. Heldigvis kan mange programvareproblemer løses av deg selv. Ta derfor alltid en titt på vår side om vanlige problemer og løsninger før du sender produktet til reparasjon.

    Vennligst merk: Er produktet ditt også preget av bruksslitasje? Reparasjonsfirmaet reparerer alltid alle feil for å garantere produktets kvalitet. En delvis reparasjon er ikke mulig. Det er derfor mulig at du vil motta et prisoverslag for reparasjonen.

  • Produktet ditt har en defekt som følge av bruk
    Fall-, slag-, vann- eller trykkskader dekkes aldri av garantien. Garantien din bortfaller også ved skader som skyldes smuss som påvirker produktets funksjon eller feilaktig rengjøring av produktet. Til slutt bortfaller også garantien hvis apparatet brukes av en tredjepart, dvs. en person som ikke er autorisert av produsenten. I disse tilfellene vil du alltid motta et prisoverslag. Du kan deretter bestemme om du vil ha produktet reparert til denne prisen.

Reparasjoner som ikke dekkes av garantien

Produktets merke angir hvilke verksteder som er autorisert til å utføre garantireparasjoner. Etter at reparasjonen er utført av et verksted som er sertifisert av produsenten, starter den opprinnelige garantiperioden for produktet ditt på nytt. Disse verkstedene bruker alltid originale deler og kontrollerer produktet for å sikre at alt fungerer som det skal og at produktet oppfyller produsentens standarder. Derfor kan et prisoverslag for en reparasjon som ikke er omfattet av garantien, noen ganger være høyere enn du kanskje forventer.

Har telefonen din bruksskader og dekkes derfor ikke av garantien? Du kan også velge å få telefonen reparert hos et ikke-sertifisert verksted i nærheten. Disse verkstedene er ofte billigere og raskere, og noen ganger tilbyr de også muligheten til å bruke originaldeler. Husk at du ikke lenger har krav på produsentens garanti etter reparasjonen.

Vennligst merk! Hvis du får enheten reparert av et ikke-sertifisert verksted, vil garantien på enheten bortfalle. Vi anbefaler derfor at du bare gjør dette hvis defekten ikke dekkes av garantien og garantiperioden for produktet ditt utløper innen få måneder.


Registrer enheten din for reparasjon

Vi er lei for å høre at du har problemer med telefonen din eller nettbrettet ditt! Heldigvis kan vi løse dette problemet for deg. Vi gir alltid 2 års garanti på alle våre enheter. Reparasjoner tar vanligvis mellom 5 og 10 virkedager. Hvis reparasjonsfirmaet må bestille deler utenfra, kan det ta litt lenger tid.

Tilbakestill alltid enheten til fabrikkinnstillingene før du sender den til reparasjon. Har du en Apple iPhone? Sørg da for at Finn min iPhone-funksjonen er deaktivert. Ellers kan ikke enheten repareres.


Registrer produkt for reparasjon >


Registrer tilbehøret ditt for reparasjon

Det er irriterende når et tilbehør er defekt, men vi kan hjelpe deg med å reparere det. Vi gir alltid minst 6 måneders garanti på alt tilbehør.

Tips! Kostet tilbehøret ditt mindre enn €30? Send i så fall et bilde av det ødelagte produktet via kontaktskjemaet nederst på kundeservicesiden var. Da kan vi hjelpe deg enda raskere.


Registrer produkt for reparasjon >


Tilbakestill enheten til fabrikkinnstillingene

Før du sender enheten til reparasjon, er det nødvendig å tilbakestille til fabrikkinnstillingene. Dette fjerner alle innstillingene, appene og bildene dine fra enheten din. Du kan opprette en back-up for å installere disse filene og innstillingene på nytt. På vår enhetsstøtteside forklarer vi hvordan du sikkerhetskopierer og tilbakestiller enheten.